با توجه به اینکه در دنیای امروزی استفاده از اینترنت یک ضرورت شناخته شده است، کسب و کارها در جنبههای مختلف بهویژه برای بازاریابی و تبلیغات از این تکنولوژی بهره میبرند و صاحبان کسبوکار، به دنبال روشهای مؤثر بازاریابی که سرعت خیلی بالا و هزینه کمی برایشان دارد مانند بازاریابی ویروسی میباشند. بازاریابی ویروسی، علیرغم کارایی و اثربخشی بالا، مسائل و چالشهای اخلاقی متعددی را نیز پیش روی سازمانها و افراد قرار میدهد که توجه به آنها از سوی سازمانها و افراد ضروری است. با وجودی که اخلاقیات مبحث مهمی در جذب، حفظ و به دست آوردن اعتماد مشتریان است، بسیاری از کسب و کارها که از بازاریابی ویروسی استفاده میکنند اخلاقیات را مدنظر قرار نمیدهند. این تحقیق، ضمن مرور مختصر مسائل اخلاقی در بازاریابی، بهطور خاص به بررسی اخلاقیات در بازاریابی ویروسی میپردازد و چالشهای اخلاقی در بازاریابی ویروسی را تشریح مینماید. مسئله اصلی تحقیق، شناسایی چالشهای اخلاقی در بازاریابی ویروسی به منظور ارائه راهکارهایی برای رفع یا کاهش آنها میباشد.