[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مقالات در دست چاپ::
واژگان کلیدی::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نمایه ها



 



 



 



..
:: دوره 7، شماره 25 - ( پاییز 1393 ) ::
جلد 7 شماره 25 صفحات 44-23 برگشت به فهرست نسخه ها
چالش‌های اخلاقی در بازاریابی ویروسی
منیره حسینی ، مهناز یاوری
چکیده:   (2724 مشاهده)
با توجه به اینکه در دنیای امروزی استفاده از اینترنت یک ضرورت شناخته شده است، کسب و کارها در جنبه‌های مختلف به‌ویژه برای بازاریابی و تبلیغات از این تکنولوژی بهره می‌برند و صاحبان کسب‌وکار، به دنبال روش‌های مؤثر بازاریابی که سرعت خیلی بالا و هزینه کمی برایشان دارد مانند بازاریابی ویروسی می‌باشند. بازاریابی ویروسی، علی‌رغم کارایی و اثربخشی بالا، مسائل و چالش‌های اخلاقی متعددی را نیز پیش روی سازمان‌ها و افراد قرار می‌دهد که توجه به آنها از سوی سازمان‌ها و افراد ضروری است. با وجودی که اخلاقیات مبحث مهمی در جذب، حفظ و به دست آوردن اعتماد مشتریان است، بسیاری از کسب و کارها که از بازاریابی ویروسی استفاده می‌کنند اخلاقیات را مدنظر قرار نمی‌دهند. این تحقیق، ضمن مرور مختصر مسائل اخلاقی در بازاریابی، به‌طور خاص به بررسی اخلاقیات در بازاریابی ویروسی می‌پردازد و چالش‌های اخلاقی در بازاریابی ویروسی را تشریح می‌نماید. مسئله اصلی تحقیق، شناسایی چالش‌های اخلاقی در بازاریابی ویروسی به منظور ارائه راهکارهایی برای رفع یا کاهش آنها می‌باشد.
واژه‌های کلیدی: بازاریابی، بازاریابی اینترنتی، بازاریابی ویروسی، اخلاقیات، چالش‌ها.
متن کامل [PDF 299 kb]   (709 دریافت)    
نوع مطالعه: کاربردی | موضوع مقاله: اخلاق کاربردی(با رویکرد اسلامی)
دریافت: 1398/9/27 | پذیرش: 1398/9/27 | انتشار: 1398/9/27
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hoseini M, Yavari M. Ethical Challenges in Viral Marketing. پژوهشنامه اخلاق 2014; 7 (25) :23-44
URL: http://akhlagh.maaref.ac.ir/article-1-1139-fa.html

حسینی منیره، یاوری مهناز. چالش‌های اخلاقی در بازاریابی ویروسی. پژوهشنامه اخلاق. 1393; 7 (25) :23-44

URL: http://akhlagh.maaref.ac.ir/article-1-1139-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 7، شماره 25 - ( پاییز 1393 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه علمی پژوهشنامه اخلاق Research Quarterly in Islamic Ethics
Persian site map - English site map - Created in 0.08 seconds with 40 queries by YEKTAWEB 4642