:: دوره 12، شماره 46 - ( زمستان 1398 ) ::
جلد 12 شماره 46 صفحات 71-86 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی اخلاق حرفه‌ای در دانشگاه‌های کشور و مقایسه آن با دانشگاه‌های برتر جهان با تأکید بر تدریس اثربخش
دکتر حسین عبداللهی، دکتر سعید غیاثی ندوشن، دکتر مرتضی طاهری، دکتر غلامرضا یادگارزاده، دکتر سعیده تقی‌زاده
چکیده:   (24 مشاهده)
هدف پژوهش بررسی اخلاق حرفه‌ای در دانشگاه‌های کشور و مقایسه آن با دانشگاه‌های برتر جهان با تأکید بر تدریس اثربخش است. جامعه پژوهش 100 دانشگاه برتر جهان و 539 دانشگاه ایران است (تمام شماری) این پژوهش کیفی بوده و از روش بهینه کاوی تجارب موفق ملی و بین‌المللی با استفاده از مطالعه تطبیقی بهره برده است. در حال حاضر در دانشگاه‌های ایران و حتی دانشگاه‌های برتر جهان بیشتر به منشور اخلاق حرفه‌ای توجه می‌شود. دانشگاه‌هایی هم که دارای مستندات اخلاق حرفه‌ای با تأکید بر تدریس اثربخش هستند، وحدت رویه خاصی در بیان محتوای آن ندارند. از دیگر سو، اخلاق حرفه‌ای و مستندات مربوط به آن در دانشگاه‌ها باعث وحدت رویه در پیاده‌سازی اخلاقیات در دانشگاه‌ها می‌شود. روسا و مدیران دانشگاه‌ها باید توجه بیشتری نسبت به تدوین سند اخلاق حرفه‌ای برای دانشگاه‌ها داشته باشند تا بتوانند هدف اصلی دانشگاه‌ها که تدریس اثربخش است را به بهترین نحو محقق کنند.
واژه‌های کلیدی: اخلاق حرفه‌ای، دانشگاه‌ها، تدریس اثربخش، مستندات اخلاق حرفه‌ای.
متن کامل [PDF 480 kb]   (8 دریافت)    
نوع مطالعه: بنیادی | موضوع مقاله: اخلاق کاربردی(با رویکرد اسلامی)
دریافت: ۱۳۹۹/۴/۸ | پذیرش: ۱۳۹۹/۴/۸ | انتشار: ۱۳۹۹/۴/۸


XML   English Abstract   Print



دوره 12، شماره 46 - ( زمستان 1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها