رسانه خبری، مرجعی اجتماعی برای تأمین نیازهای اطلاعاتی جامعه بشری و دارای نقشی بیبدیل است که کلیه نهادهای اجتماعی زندگی، مثل نهادهای اقتصادی، سیاسی و فرهنگی یک جامعه مستقیم و غیرمستقیم از آن متأثر خواهند بود. ازاینرو تحلیل خبر و اطلاعرسانی رسانهای، از منظر اخلاقی حائز اهمیت بسیاری است و بیتوجهی به رویکردهای اخلاقی در این حوزه به انحراف جامعه هدف در بیشتر نهادهای اجتماعی آن میانجامد. ما در این مقاله، اصول و کدهای اخلاقی را با محوریت مراحل کنشگری حرفهای رسانه خبری، ساماندهی میکنیم و برخی از اصول و کدهای اخلاق رسانه خبری را برمیشمریم.
Ghasemi M. Media Ethics in the Field of carrying News and Information with an Emphasis on Religious Teachings. پژوهشنامه اخلاق 2014; 7 (24) :83-104 URL: http://akhlagh.maaref.ac.ir/article-1-1483-fa.html
قاسمی میثم. اخلاق رسانه در حوزه خبر و اطلاعرسانی با تأکید بر آموزههای دینی. پژوهشنامه اخلاق. 1393; 7 (24) :83-104