آنچه تحت عنوان خبر از رسانه ها منتشر می شود در اصل حاصل انتخابها و تصمیمگیریهای صاحبان رسانه است. این گزینش یا همان دروازهبانی در فرایند تبدیل رویداد به خبر اتفاق میافتد و این دبیران و سردبیران رسانهها هستند که تصمیم میگیرند خبر پنهان بماند و یا منتشر شود و نحوه انتشار چگونه باشد. در این مقاله سعی شده بعضی از اصول و معیارهای اخلاقی این گزینش و انتخاب از متون دینی (قرآن و حدیث) مصداقیابی و تدوین شود تا با رعایت آن توسط متصدیان، اخبار بر طبق موازین صحیح اخلاقی باشد. در این نوشته سعی شده مشخصا به این سؤال پاسخ داده شود که چه کسی و با چه ویژگیهای اخلاقی میتواند عهدهدار مسئولیت دروازهبانی و تصمیم در مورد انتشار یا عدم انتشار خبر در رسانههای اسلامی باشد و بعد از تصدی چه اصول اخلاقی را باید رعایت کند؟