[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مقالات در دست چاپ::
واژگان کلیدی::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نمایه ها



 



 



 



..
:: دوره 6، شماره 22 - ( زمستان 1392 ) ::
جلد 6 شماره 22 صفحات 58-33 برگشت به فهرست نسخه ها
شناسایی مؤلفه‌های سبک زندگی اسلامی در حوزه کسب‌وکار از دیدگاه برخی آیات و روایات
ابرهیم کلانتری ، اسماعیل کلانتری ، فاطمه محمودی
دانشگاه تهران
چکیده:   (1603 مشاهده)
اگرچه شاخص‌های گوناگون سبک زندگی اسلامی در آیات و روایات متعددی تبیین شده است، عدم تعمیق و تدقیق اندیشمندان اسلامی در این حوزه و نیز توأم نشدنِ آن با سبک زندگی امروزی، موجب کم‌رنگ شدن مؤلفه‌های سبک زندگی اسلامی در جامعه معاصر شده است. در این پژوهش، نگارندگان با تعمّق و تدبّر در آیات و روایات اسلامی (رویکرد دینی) و مفاهیم کسب‌وکار (رویکرد تخصصی)، به شناسایی مؤلفه‌های سبک زندگی اسلامی در حوزه کسب‌وکار می‌پردازند. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر جمع‌آوری داده، کیفی است. دستاورد این پژوهش، شناسایی 44 مؤلفه است که باید در کسب‌وکار اسلامی رعایت شود و همچنین 38 مؤلفه که باید در کسب‌وکار اسلامی از آن پرهیز شود. این مؤلفه‌ها در 3 گروه ویژگی‌های دینی، ویژگی‌های اخلاقی و ویژگی‌های کارآفرینی جای گرفته‌اند.
واژه‌های کلیدی: سبک زندگی اسلامی، کسب‌وکار، مؤلفه‌ها، آیات و روایات.
متن کامل [PDF 419 kb]   (523 دریافت)    
نوع مطالعه: کاربردی | موضوع مقاله: اخلاق کاربردی(با رویکرد اسلامی)
دریافت: 1399/10/6 | پذیرش: 1392/10/10 | انتشار: 1392/10/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Kalantari E, Kalantari E, Mahmoodi F. Identifying the Islamic Lifestyle Factors in Business from Perspective of Some Verses and Hadiths. پژوهشنامه اخلاق 2013; 6 (22) :33-58
URL: http://akhlagh.maaref.ac.ir/article-1-1504-fa.html

کلانتری ابرهیم، کلانتری اسماعیل، محمودی فاطمه. شناسایی مؤلفه‌های سبک زندگی اسلامی در حوزه کسب‌وکار از دیدگاه برخی آیات و روایات. پژوهشنامه اخلاق. 1392; 6 (22) :33-58

URL: http://akhlagh.maaref.ac.ir/article-1-1504-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 6، شماره 22 - ( زمستان 1392 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه علمی پژوهشنامه اخلاق Research Quarterly in Islamic Ethics
Persian site map - English site map - Created in 0.08 seconds with 40 queries by YEKTAWEB 4642