[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 8، شماره 29 - ( پاییز 1394 ) ::
جلد 8 شماره 29 صفحات 7-20 برگشت به فهرست نسخه ها
فضای مجازی بازی‌های رایانه‌ای و امکان انتخاب گزینه‌های اخلاقی
علی رازی زاده ، دکتر سیدرضی موسوی گیلانی، دکتر بهروز مینایی
دانشجوی دکتری دانشگاه ادیان و مذاهب
چکیده:   (23601 مشاهده)

بازی‌های رایانه‌ای به دلیل بهره‌مندی از قابلیت‌های تعاملی و ظرفیت‌هایی در جهت امکان مشارکت کاربر در سیر تکامل بازی، به رسانه‌ای تأثیرگذار برای فرهنگ‌سازی و ارتقای نگرش کاربران بازی‌های رایانه‌ای تبدیل شده‌اند. این ظرفیت، امکان آن را برای کاربر در محیط مجازی بازی رایانه‌ای فراهم می‌کند تا بدون توجه به عواقب تصمیم‌گیری‌های خود، آزادانه و از میان گزینه‌های اخلاقی و غیراخلاقی، گزینه مناسب با آموزه‌های دینی و فرهنگ جامعه کاربر را برگزیند. این مقاله تلاش می‌کند تا چگونگی فراهم کردن زمینه لازم را برای انتخاب گزینه اخلاقی در بازی رایانه‌ای بررسی کند؛ ازاین‌رو این مقاله ضمن گردآوری اطلاعات با روش کتابخانه‌ای و تبیین داده‌ها به صورت توصیفی ـ تحلیلی، این فرض را مطرح می‌کند که بازی‌های رایانه‌ای، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های تعاملیِ خود، شرایطی را برای کاربران فراهم می‌کنند تا آنها بتوانند بدون توجه به عواقب انتخاب‌هایشان، داوطلبانه و از روی اختیار، در شرایط و موقعیت‌های متفاوت تصمیم‌گیری کنند.

واژه‌های کلیدی: انتخاب، بازی‌های رایانه‌ای، فرهنگ‌سازی، گزینه اخلاقی، فضای مجازی
متن کامل [PDF 209 kb]   (297 دریافت)    
نوع مطالعه: کاربردی | موضوع مقاله: اخلاق کاربردی(با رویکرد اسلامی)
دریافت: ۱۳۹۳/۱۲/۲۰ | پذیرش: ۱۳۹۴/۸/۲۶ | انتشار: ۱۳۹۷/۲/۳
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Razizadeh A, Mosavi Gilani S R, Minaie B. Virtual Space of the Computer Games and the Possibility of Choosing Ethical Options. پژوهش نامه اخلاق. 2015; 8 (29) :7-20
URL: http://akhlagh.maaref.ac.ir/article-1-235-fa.html
رازی زاده علی، موسوی گیلانی سیدرضی، مینایی بهروز. فضای مجازی بازی‌های رایانه‌ای و امکان انتخاب گزینه‌های اخلاقی. پژوهش نامه اخلاق. 1394; 8 (29) :7-20

URL: http://akhlagh.maaref.ac.ir/article-1-235-fa.html


دوره 8، شماره 29 - ( پاییز 1394 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشنامه اخلاق Research Quarterly in Islamic Ethics
Persian site map - English site map - Created in 0.18 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3647