[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 8، شماره 28 - ( تابستان 1394 ) ::
جلد 8 شماره 28 صفحات 57-74 برگشت به فهرست نسخه ها
اخلاق در بازاریابی: ارزش‌های اخلاقی مورد تأکید اسلام در مدیریت فعالیت‌های بازاریابی
دکتر عبدالمجید مصلح ، احمد اله‌یاری بوزنجانی
استادیار دانشگاه خلیج فارس
چکیده:   (1380 مشاهده)

امروزه، گسترش بازارها، تنوع محصولات و افزایش تعداد شرکت‌های تولیدی، فضایی رقابتی را در بازار پدید آورده و درنتیجه شرکت‌ها ناچار به استفاده از راهبردهایی هستند که سودآوری و ماندگاریِ بیشتر آنها را در بازار به ارمغان آورد. در این میان، توجه بیش از اندازه به بقای شرکت و سودآوری آن، موجب انحراف توجه مدیران از یک اصل اساسی، یعنی اخلاق در مدیریت فعالیت‌های بازاریابی می‌گردد. اهمیت این امر به‌طور خاص در جوامع اسلامی بسیار چشمگیر است؛ بنابراین شناختِ معیارهای اخلاقی اسلام در فعالیت‌های بازاریابی و عمل به آنها، راهکاری است که نه‌تنها در چنین جوامعی به دلیل جلب مشتریان بیشتر، سودآوری شرکت‌ها را افزایش می‌دهد، ماندگاری آنها را نیز در بازار رقم می‌زند. بر این اساس، در این پژوهش با هدف شناسایی ارزش‌های اخلاقی اسلام در مدیریت فعالیت‌های بازاریابی، با بررسی متون دست­اول اسلام (قرآن و روایات)، مجموعه‌ای از ارزش‌های اخلاقیِ مورد تأکید این دین الهی، بررسی و ارائه شده‌اند

واژه‌های کلیدی: اخلاق در بازاریابی، مدیریت اخلاقی بازار، ارزش‌های اسلامی در بازاریابی، تجارت اخلاق‌محور.
متن کامل [PDF 273 kb]   (380 دریافت)    
نوع مطالعه: کاربردی | موضوع مقاله: اخلاق کاربردی(با رویکرد اسلامی)
دریافت: ۱۳۹۳/۱۰/۵ | پذیرش: ۱۳۹۴/۴/۲۹ | انتشار: ۱۳۹۷/۲/۳
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mosleh A, Allahyari Buzanjani A. Ethics of Marketing: the Ethical Values Emphasized by Islam in Managing Marketing Affairs . پژوهش نامه اخلاق. 2015; 8 (28) :57-74
URL: http://akhlagh.maaref.ac.ir/article-1-248-fa.html

مصلح عبدالمجید، اله‌یاری بوزنجانی احمد. اخلاق در بازاریابی: ارزش‌های اخلاقی مورد تأکید اسلام در مدیریت فعالیت‌های بازاریابی. پژوهش نامه اخلاق. 1394; 8 (28) :57-74

URL: http://akhlagh.maaref.ac.ir/article-1-248-fa.html



دوره 8، شماره 28 - ( تابستان 1394 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشنامه اخلاق Research Quarterly in Islamic Ethics
Persian site map - English site map - Created in 0.19 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3730