[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مقالات در دست چاپ::
واژگان کلیدی::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نمایه ها



 



 



 



..
:: دوره 6، شماره 22 - ( زمستان 1392 ) ::
جلد 6 شماره 22 صفحات 100-83 برگشت به فهرست نسخه ها
شیوه‌های نوین تبلیغی در بستر اخلاق حرفه‌ای
اکبر ساجدی ، سید ضیاءالدین علیانسب
دانشگاه علوم پزشکی تبریز
چکیده:   (1755 مشاهده)
اخلاق حرفه‌ای، وظایفی را متوجهِ سازمان تبلیغ دین می‌کند که رهیافت به عرصه‌های نوین، ازجمله آنهاست. پژوهش حاضر ضمن بازکاوی «تبلیغ دینی» مدعی است امروزه بدون ورود به عرصه‌های نوین علمی، تبلیغ دینی موفق نخواهد شد. ورود سازمان تبلیغ دین به دانش‌های جدیدی مانند: مدیریت، جامعه‌شناسی و روان‌شناسی امری اجتناب‌ناپذیر است. در این پژوهش با روش تبیینی، اولاً عنصر «مسئولیت» در سازمان تبلیغ دین بررسی شده و این نتیجه به دست آمده که تبلیغ دین پیام‌رسانی صرف نیست، بلکه زمینه‌سازی برای پذیرش همه‌جانبه مفاد تبلیغی از مسئولیت‌های سازمان مزبور می‌باشد. ثانیاً یکی از مهم‌ترین مقتضیات اخلاق حرفه‌ای در سازمان تبلیغ دین بررسی شده و این نتیجه به دست آمده که سازمان تبلیغ دین موظف است روش‌های کمی و کیفی خود را بروز داده، از تناسب با مخاطب، زمان و مکان غافل نماند.
واژه‌های کلیدی: اخلاق حرفه‌ای، اخلاق حرفه‌ای تبلیغ دین، مسئولیت‌های سازمان تبلیغ دین، مدیریت تبلیغ دین.
متن کامل [PDF 285 kb]   (702 دریافت)    
نوع مطالعه: کاربردی | موضوع مقاله: اخلاق کاربردی(با رویکرد اسلامی)
دریافت: 1399/10/6 | پذیرش: 1392/10/10 | انتشار: 1392/10/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Sajedi A, Olyanasab S Z. Modern Methods of Propagation in the Field of Professional Ethics. پژوهشنامه اخلاق 2013; 6 (22) :83-100
URL: http://akhlagh.maaref.ac.ir/article-1-1506-fa.html

ساجدی اکبر، علیانسب سید ضیاءالدین. شیوه‌های نوین تبلیغی در بستر اخلاق حرفه‌ای. پژوهشنامه اخلاق. 1392; 6 (22) :83-100

URL: http://akhlagh.maaref.ac.ir/article-1-1506-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 6، شماره 22 - ( زمستان 1392 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه علمی پژوهشنامه اخلاق Research Quarterly in Islamic Ethics
Persian site map - English site map - Created in 0.08 seconds with 40 queries by YEKTAWEB 4657