دانشآموخته کارشناسی ارشد رشته برنامهریزی درسی دانشگاه تهران
چکیده: (85 مشاهده)
از مسائل مهم در تعلیم و تربیت رعایت اخلاق حرفهای از سوی آموزشدهندگان است. این تحقیق با هدف بررسی کیفیت رعایت اخلاق حرفهای از سوی استادان دانشگاه فرهنگیان از منظر دانشجومعلمان انجام شده است. رویکرد پژوهش کیفی و با روش پدیدارشناسی توصیفی است. میدان پژوهش دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی است که طی مصاحبه با نفر سیزدهم، اشباع دادهها حاصل شد. جمعآوری دادهها با استفاده از فن مصاحبه نیمهساختاریافته و تحلیل آنها با روش کلایزی انجام شد. نتایج پژوهش مبنی بر پایبندی و عدم پایبندی به رعایت اخلاق حرفهای ذیل شش بُعد ویژگیهای فردی، آموزشی، ارزشهای اجتماعی و فرهنگی، تعهدات سازمانی، ویژگیهای اعتقادی و بُعد تربیتی به دست آمد. یافتهها نشان داد استادان در حد متوسط به موارد اخلاق حرفهای پایبندند.
aghabak M, dehghani M. Analyzing the professional ethics of Farhangian University professors from the perspective of student teachers. پژوهشنامه اخلاق 2023; 16 (62) :5-5 URL: http://akhlagh.maaref.ac.ir/article-1-2301-fa.html
آقابک منصوره، دهقانی مرضیه. واکاوی اخلاق حرفهای اساتید دانشگاه فرهنگیان از منظر دانشجومعلمان. پژوهشنامه اخلاق. 1402; 16 (62) :5-5