اگرچه شاخصهای گوناگون سبک زندگی اسلامی در آیات و روایات متعددی تبیین شده است، عدم تعمیق و تدقیق اندیشمندان اسلامی در این حوزه و نیز توأم نشدنِ آن با سبک زندگی امروزی، موجب کمرنگ شدن مؤلفههای سبک زندگی اسلامی در جامعه معاصر شده است. در این پژوهش، نگارندگان با تعمّق و تدبّر در آیات و روایات اسلامی (رویکرد دینی) و مفاهیم کسبوکار (رویکرد تخصصی)، به شناسایی مؤلفههای سبک زندگی اسلامی در حوزه کسبوکار میپردازند. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر جمعآوری داده، کیفی است. دستاورد این پژوهش، شناسایی 44 مؤلفه است که باید در کسبوکار اسلامی رعایت شود وهمچنین 38 مؤلفه که باید در کسبوکار اسلامی از آن پرهیز شود. این مؤلفهها در3 گروه ویژگیهای دینی، ویژگیهای اخلاقی و ویژگیهای کارآفرینی جایگرفتهاند.
Kalantari E, Kalantari E, Mahmoodi F. Identifying the Islamic Lifestyle Factors in Business from Perspective of Some Verses and Hadiths. پژوهشنامه اخلاق 2013; 6 (22) :33-58 URL: http://akhlagh.maaref.ac.ir/article-1-1504-fa.html
کلانتری ابرهیم، کلانتری اسماعیل، محمودی فاطمه. شناسایی مؤلفههای سبک زندگی اسلامی در حوزه کسبوکار از دیدگاه برخی آیات و روایات. پژوهشنامه اخلاق. 1392; 6 (22) :33-58