عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی دانشکده الهیات و ادیان دانشگاه شهید بهشتی
چکیده: (781 مشاهده)
در پی شیوع بیماری کوید 19 و ضرورت قرنطینه، کلاسهای درسی دانشگاهی به صورت مجازی و برخط تشکیل شد که در بدو امر، طبیعتاً با کاستیهایی مواجه بود. هدف از انجام این تحقیق،فهم ادراک و تجربه دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی از مشکلات آموزش مجازی در همان اولین نیمسال برگزاری به شیوه مجازی (نیمسال تحصیلی دوم سال 99-1398)، از منظر اخلاق بود. در این تحقیق کیفی، تعداد 17 نفر از دانشجویان دختر دانشگاه شهید بهشتی به صورت هدفمند، انتخاب شده و مورد مصاحبه نیمه ساختار یافته قرار گرفتند. برای تحلیل دادهها از روش تحلیل تماتیک براون و کلارک استفاده شد. براساس یافتهها، مشکلات آموزش مجازی، در قالب 9 تم اصلی بدست آمد و در مجموع، در سه محور مشکلات مربوط به دانشگاه، مشکلات مربوط به اعضای هیئت علمی ومشکلات مربوط به دانشجویان دستهبندی شد. درنهایت، پیشنهاداتی برای رفع کاستیها مطرح شد.